Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

ΦΙΛΟΣ ΕΔΩΣΕ ΕΝΑ ΦΥΛΛΟ.....

Είμαστε στην καρδιά του Φθινοπώρου και με τα φύλλα που είχαμε μαζέψει στον περίπατο μας στο Πάρκο, κάνουμε στην παρεούλα ταξινομήσεις- ομαδοποιήσεις σύμφωνα με το σχήμα και το μεγεθος.


Τα βάλαμε στο δέντρο μας και έγινε Φθινοπωρινό.Κόψαμε όμως και χάρτινα φύλλα για να στολίσουμε την τάξη μας. Δουλέψαμε τις έννοιες "μικρό -μεγάλο" 'πάνω -κάτω" και τη λεπτή κινητικότητα. Μάθαμε τραγούδια και ποιήματα για το Φθινόπωρο, εντοπίσαμε το γράμμα "Φ,φ" αρχικό του Φθινοπώρου και το βρήκαμε και σ΄άλλες λεξούλες.







 Στο διαδίκτυο ψάχνουμε για πίνακες με χρώματα, εικόνες Φθινοπώρου.Τα παιδιά διαλέγουν ποιους θα εκτυπώσουμε. Τους πλαστικοποιούμε και τους εκθέτουμε στην παρεούλα. Τους τραβά την προσοχή ένας  "περίεργος " πίνακας και αποφασίζουμε να ασχοληθούμε πρώτα με αυτόν.


 Πριν όμως πρέπει να δούμε τι χρειάζεται ένας ζωγράφος για να δημιουργήσει όμορφα έργα:





Ο "φρουτάνθρωπος" ή χαϊδευτικά "ο φρουτένιος" όπως ονόμασαν τα παιδιά τον πίνακα του Αρτσιμπάλντο, μας δίνει την αφορμή να μιλήσουμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου, να τα καταγράψουμε και να τα αριθμήσουμε. Τα παιδιά εκφράζονται δημιουργικά και ανασυνθέτουν τον πίνακα με  φρέσκα φρούτα που έφεραν από το σπίτι , πάνω σε χαρτόνι και σε πάνω σε ένα παιδί μοντέλο.






Ονοματίζουμε τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος και κάνουμε τις δικές μας μίξεις.
Χρωματίζουμε πολύχρωμα ρόδια και τα κολλάμε στο δέντρο της τάξης μας.





Χρησιμοποιούμε φρούτα αντί για λέξεις και παίζουμε το παιχνίδι του "κρυμμένου φρούτου"
Κάποια φρούτα τα κόβουμε στη μέση και μαθαίνουμε την έννοια του "ολόκληρου-μισού". Μετά τα χρησιμοποιούμε  σαν σφραγίδες- τυπώματα για να γεμίσουμε τη φρουτιέρα της τάξης. Για κάποια φρούτα φτιάχνουμε τυπώματα από πατάτα .Αυτή η δραστηριότητα άρεσε πολύ κι έτσι το κάθε παιδί γέμισε τη δική του φρουτιέρα με φρουτοσφραγίδες. 



Στο τέλος  με όλα αυτά τα νόστιμα φρούτα φτιάχνουμε μια λαχταριστή φρουτοσαλάτα και την απολαμβάνουμε.



Αινίγματα και γλωσσοδέτες με φρούτα φύλλα και άλλα Φθινοπωρινά μας διασκεδάζουν αλλά και μας βοηθούν να καλλιεργήσουμε τον προφορικό και το γραπτό λόγο.









 Πολλά παιδιά αυτήν  την περίοδο στο δεκατιανό τους έχουν  μηλόπιτα. Αποφασίσαμε λοιπόν μια ημέρα να φτιάξουμε τη δική μας μηλόπιτα. Ο Χριστόδουλος μας είπε πως η γιαγιά του κάνει την καλύτερη μηλόπιτα του κόσμου. Η απόφαση πάρθηκε αμέσως. Η πρόταση στάλθηκε και η γιαγία Νίτσα  (που την ευχαριστούμε πολύ) δέχτηκε να έρθει στο σχολείο μας. Μαζέψαμε τα υλικά, γράψαμε τη συνταγή, φτιάξαμε τη μηλόπιτα  και την απολαύσαμε.




Κι αφού όλη μέρα κόβουμε, καθαρίζουμε, τρώμε μήλα  διαβάζουμε το παραμύθι"Το δέντρο που έδινε" που αρέσει και συγκινεί πάντα τα παιδιά.

Επιλέξαμε τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσουμε για τη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Όλοι μαζί αποφασίσαμε για τους κανόνες που θα ισχύουν για το δανεισμό των βιβλίων. Έτσι θα καλλιεργήσουμε στο παιδί εκτός από τη γνώση, την αγάπη και την υπευθυνότητα για το βιβλίο. Άλλωστε ένα καλό βιβλίο είναι  ένας καλός φίλος.


Με καλούς φίλους να περνάτε καλά
και  σύντομα θα τα πούμε ξανά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου